Carmen Barth


Carmen Barth schloss ihren Master of Science in Psychologie an der Universität Konstanz ab und ist seit 2021 Doktorandin in der AG Grütter. Ihre Forschungsinteressen liegen im Bereich der moralischen und sozialen Entwicklung von Kindern und Jugendlichen im schulischen Kontext. Insbesondere interessiert sie sich dafür, wie das soziale Umfeld (z.B. Peers, Lehrkräfte) Kinder in ihren Entscheidungen und Überlegungen zu sozialer Inklusion beeinflusst. Darüber hinaus beschäftigt sie sich damit, wie Kinder und Jugendliche über soziale Ungleichheit und Fairness in Intergruppen Kontexten nachdenken.

Konferenzbeiträge

  • Grütter, J., Barth, C., Aréchar, A., & Rizzo, M. (2022, June 19 - 23) Children’s evaluations of global, local and interpersonal inequalities: First insights from Nepal and Switzerland. Biennial meeting of the ISSBD, Rhodes, Greece.
  • Barth, C., Grütter, J. (2022, June 9 - 10). The Role of Inclusive Classroom Norms for Children’s Reasoning About Social Exclusion Based on Learning Difficulties [Paper presentation]. 3rd conference on the social inclusion of students with disabilities in general education, Zurich, Switzerland. Mehr Information
  • Grütter, J., Tschopp, C., Barth, C., & Buholzer, A. (2022, June 9 - 10). The Friendship Project: Promoting Cross-Group Friendships in Heterogenous Classrooms. 3rd conference on the social inclusion of students with disabilities in general education, Zurich, Switzerland. Mehr Information
  • Grütter, J., Barth, C., Tschopp, C., & Buholzer, A.  (2021, November 3 - 7). Teachers’ Emotional Reactions and Reasoning about Social Exclusion based on Learning Difficulties and Hyperactive Behavior [Paper presentation]. 47th Annual Conference of the Association for Moral Education (AME).
  • Grütter, J., Barth, C., Tschopp, C., & Buholzer, A. (2021, August 25 - 27). Intergroup perceptions, belonging and friendship in multicultural schools [Paper presentation]. 3rd Cultural Diversity, Migration, and Education conference (CDME), Potsdam, Germany. Mehr Information 
  • Barth, C., Paukstat, V., & Grütter, J. (2021, August 25 - 27). The Role of Supportive Teacher Student Relationships for Social Participation in Ethnically Diverse Classrooms [Paper presentation]. 3rd Cultural Diversity, Migration, and Education conference (CDME), Potsdam, Germany. Mehr Information
  •